de vlag kan uit

NewBouw is ooit begonnen als merk. “Het was een concept van PMeijer, een grote bouworganisatie,” legt Martijn Jacobs, founder van NewBouw, uit. “Met NewBouw wilden we conceptwoningen bouwen die de kopers helemaal zelf konden samenstellen.” Het werd een groot succes. En daarmee werd een sterke basis gelegd voor NewBouw zoals het nu is. “Destijds stond de keuze van de eindgebruiker al centraal, maar dat is nu ons uitgangspunt geworden.” Martijn zag in het merk NewBouw direct een bedrijf met veel potentie.

de keuze is aan jou

Niet veel later was NewBouw BV een feit. “NewBouw is anders,” zegt Martijn. “Veel bouwbedrijven zien de persoonlijke keuzes van eindgebruikers als een verstoring. Als een vertraging in het bouwproces.” Daarom proberen ze die zoveel mogelijk te voorkomen. “Maar ik vind dat juist leuk. Ik wil mensen precies de woning geven die zíj willen.” Daarom heeft NewBouw het omgedraaid. “Persoonlijke keuzes zijn onze core business geworden en we zijn er ontzettend goed in.”

Aannemer in woningbouw en utiliteitsbouw, Noord Holland - Founder NewBouw
Aannemer in woningbouw en utiliteitsbouw, Noord Holland - Founder NewBouw

bouwen met gevoel

“Het klinkt misschien een beetje soft, maar ik volg altijd mijn hart. Doe alles op gevoel. In alle openheid.” Een ‘bouwer’ met gevoel; het lijkt tegenstrijdig, maar wie de drempel van NewBouw overstapt, merkt het gelijk. De openheid en transparantie zijn direct voelbaar. "NewBouw voelt als een hecht familiebedrijf, met al onze partners als familieleden. Ik ben ervan overtuigd dat dat de reden is van ons succes. Ook de opdrachtgevers en nieuwe bewoners voelen het. En weten: met NewBouw komt alles goed.”